Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Grubbel.....

Publicerad 2009-03-23 17:07:18 i Allmänt

Idag.....
Sovit fram till kl 13. Ja va ju uppe med Minna halv 7 men somnade om igen på soffan o sov till 13. Varför sover jag så mycke!?
Den frågan ställde jag till min doktor oxå som jag har varit hos idag kl 14. Vi ska ta lite blodprover för att utesluta tex järnbrist, struma o annat som kan orsaka trötthet.
Nu e jag hemma iaf, o ska laga lite pannkakor tänkte jag. Sen e det Föräldrarmöte i skolan kl 18.30. Alltid e det något. Aldrig lugn o ro. Fast vill jag ha lugn o ro?
Har en massa ångest i kroppen idag. Har nog med proverna att göra. Man e alltid lite nervös över att det ska vara något fel ju. =(  Träffade L på sjukhuset oxå. Hmm? Det gilla jag inte heller. Gillade inte anledningen till varför han va där. Men jaja, vad ska jag säga?

Det e en grubbel dag idag. Tänker o grubblar. E rädd. E livrädd. För vad kan man då undra. Å ja, det vett jag inte igentligen. Bara rädd, för att förlora? För att ställa till saker o ting? För att vara sjuk? För att vara hjälplös? För att inte vara redo? Redo för att bli vuxen? Redo för kärlek? Vad e det för fel på mig? Varför e jag sån här? Varför kan jag inte bara ta dagen som den kommer? Varför ska jag alltid grubbla o analysera saker o ting? Varför kan jag inte bara njuta o vara lycklig?
Suck.......
Borde man inte ha släppt allt detta när man e 30 år?!
Aaaaaaaa!!!

Jag vet att det finns folk som har det värre. Eller åtminstonde har det lika dant, känner lika dant.
Sänder tankar till P (saknar dig just nu) o sänder tankar till D som jag vet oxå har mycke att tänka på just nu. Älskar dig gumman o finns för dig.

Snart e det dax för festen iaf. 12 dagar dit o 11 till dagen då jag fyller gammal. 30 ÅR!!! Har inte ens gjort hälften av det som jag ville ha gjort tills jag va 30. Jag har Minna iaf, o min lägenhet i Tollarp. Har min utbilning o mitt fasta jobb. Har mitt körkort.
Det va ju en del iaf av de mål jag hade tills jag skulle fylla 30.  Va nöjd med dig själv LINDA!
För 1½ år sedan hade du ingen riktig utbildning, inget körkort o bodde i din mammas gammla ruckel hus! Det e en bit Linda. Rom byggdes inte på en dag!
Men jag hade velat ha ett hus, en sambo, fler barn m.m. Men om det ska hända får jag nog sluta o vara rädd. Sluta o stöta i från mig folk när min rädsla blir för stark. Vem vill leva med någon som håller på så?
Vem orkar stå ut med det?

NÄ LINDA!!!!!
SKÄRP DIG!
Va POSSITIV!

Mmm, eller hur. Inte idag iaf.

Nu ska jag göra middan. En av de saker som MÅSTE göras varje dag! Så tråkigt. Men men, bara till att sparka sig själv där bak o sätta igång.
Min laddare har jag glömt hos L så om ni undrar varför jag inte hör av mig eller svarare det därför. Ingen fara. Inget att bli orolig för. Jag klarar mig alltid!

Massa kramar till er alla//


Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-03-23 18:11:45

<3

Vill du att jag ska komma så säg bara till...!!!!!

Du har gjort SÅ fruktansvärt mycket bra i livet och ja Minna e en av dem!!!!

Du ska vara stolt!

Har jag sagt att du är min förebild????!!!

För det är du!

<3

Man är INTE gammal vid 30...Kärring blir man då man fyller 50...inte 30, det har jag ju sagt!

Detta kommer du fixa!

Det har jag aldrig tvivlat på!!!

Stor kram

Postat av: Diana

Publicerad 2009-03-24 20:18:30

Allt det där löser sig. Sluta upp med all analysering och bara va i det. Hjärtat visar vägen, men glöm inte bort att lyssna på hjärnan då och då

Kram D

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela