Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Katt borskänkes o goda våfflor!

Publicerad 2009-03-26 12:51:40 i Allmänt

Tisdag kväll hade jag besök av Emma som kom med kaka o jag bjöd på kaffe. Satt o traggade skit från kl 16.30 - 20.30. Skönt att ha lite sällskap när man tvättar. =) Ja vad pratade vi om? Hmm, tja, allt. Killar, idioter, m.m
Det va mycke trevligt. Länge sedan jag träffade henne nu ju.

Onsdag, jobbade jag som vanligt till kl 16. Svängde inom Maxi o handlade hårfärg o påskpynt vilket jag INTE skulle ha. Ja, jag e shoppohollic JAG VET!
Efter det, körde jag hem o påbörjade städningen lite. Sen kom Sara.
Minna va lite ledsen för min ena katt som numera heter Pissenisse o inte Lucky nog måste åka till vetrenären o sova. Han pissar över allt!!
Suck! Jag kan inte ha det så. Hur mycke jag än älskar min katt så funkar det inte.
Ingen som känner någon som bor på landet eller bodgård som jag ge min katt till? Han e så snäll, barnkär, kelen, o duktig på att fånga möss. 6 år o kastrerad.
I så fall snälla hör av er, för jag vill hellst inte avliva en katt bara för att han inte trivs här.
Iaf så försökteSara o jag trösta Minna med våfflor o negerbollar. Muhammed-bollar som vi kallade det men Minna tycke de skulle heta Elisabeth-bollar. Hahaha!
I vilket fall som hellst så hade vi hur mysigt som hellst.

Nä minsann, nu e det dax att göra sig i ordning för jobbet. Jobbar ikväll till 21.30

Kommentarer

Postat av: Alicia

Publicerad 2009-03-28 11:31:14

Fan vad du tjatar om åldern hela tiden, 30 år!! so what!! man är inte äldre än vad man själv gör sig eller hur. JAG VÄGRAR i alla fall ha någon fjantig 30 års kris.

Tänk på det, jag menar , vad är 30???

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-03-28 12:35:42

Uppdatering tack!!!

Uppdatering Tack!!!

UPPDATERING TACK!!!

hehe..

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-29 09:47:42

Måste bara kommentera detta inlägget.

Hur i hela friden kan man som mamma lära sitt barn att kalla negerbollar för Mohammedbollar, detta är verkligen inte lämpligt. Inte konstigt att barnet uppför sig som hon gör. Skärpning!!!!

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-03-29 10:36:26

Elisabetbollar ska jag känna mig smickrad????????

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-03-29 11:41:03

Men härrreeeGud!!!

Ungen är 6år, hon fattar vad vi menar, och att vi skojade om det! Hon tyckte att det var fel att säga så, därför sa hon Elisabeth bollar istället, för att det lät bättre...Ungar är smartare än vad man tror ANNA...!!!!

Skulle inte förvåna mig om du nu kommer och säger att Negerbullar oxå är fel att säga!!!!!! HAHAHAHA:för det är då inte fel att säga det!

Och ja, du som heter Lisa kan ju känna dig smickrad...förutsatt att du gillar negerbullar förstås!!!!!

Skärpning på alla elaka kommentarer! Sköt ni ert så ska nog andra sköta sitt- och uppfostra sina egna barn själva...eller du vill uppfostra andras ungar oxå ANNA??? Och vaddå att barnet uppför sig som hon gör!!! Hon uppför ju sig exemplariskt i denna fråga: att det är fel att säga mohammed bullar, och ville istället kalla det något neutralt som Elisabeth bullar....! Smart unge enligt min mening

Postat av: Marilene

Publicerad 2009-03-30 19:43:00

Asså halloooo..... Fattar hon inte grejen, Mohammedbollar ha ha ha ha ha ha så coolt.....

Uppenbarligen har den där Anna laggt in en kommentar för att hon inte har något annat att lägga sin energi på....!

Du är en skit bra mamma, det vet du!

Kram Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-03-31 08:40:51

Tusen tack mina älskade vänner! Denna Anna som bor i sthlm o inte har något liv tydligen påstår att hon vet hur Minna uppför sig! Hahahaha! Hon vet oxå hur en exemplarisk uppfostran ska se ut!

Varför e det sånt liv om just namnet Muhammed!? Kunde vara lika mycke skriverier om Elisabeth!? Nä men det e ju inte så farligt, det e ju ett SVENSKT namn! Hahaha! Tillomed mina svarta vänner tycker att du e tramsig Anna! Hade alla varit så naturliga inför våra hudfärger som vi e här o kan skoja om det så hadedet inte funnits så mycke rasism i världen. Varför göra en så stor grej av just ett namn?? Å du!! Kritisera ALDRIG mig som mamma! Du vet INGENTING! Så f**k you!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela