Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Minnas tur o data krasch

Publicerad 2009-03-01 19:46:34 i Allmänt

Nu e det stackars Minna som har diaree. Va bara till att ringa till jobbet igen o anmäla vård av barn. Hade ju precis ringt o  friskanmält mig o sagt att vi kommer i morron! Suck! Blir en fattig månad med så mycke sjukfrånvaro. =(

I tosdags va jag med Minna i skolan. De hade läkarbesök kl 9.00 o då ska vårdnashavare vara med. Borde inte igentligen, men här finns ju ingen annan vårdnadshavare. Så va bara till att åka dit.
Tog upp Minnas problem i skolan, hennes magbesvär o så.... Har ju alltid ont i magen. Rädd för att hennes mjölkallergi kommit tillbax.  De skulle skicka remiss till Barnmottagningen för laktos prover. Det kan vara stress o oro oxå naturligvis. Detta med att hon inte blir riktigt accepterad i skolan o att Alle har flyttat. Även om hon säger till mig att det e skönt att ha mamma för sig själv igen så kan hon sakna honom ändå. Säger kanske det hon tror att jag vill höra. Man vet aldrig med barn. Men nu händer det något iaf, o hon får hjälp med det som nu e besväret. =)

På torsdag förmidda efter läkarbesöket våldgästade jag Malin en runda. Kollade lite kläder hon hade handlat o så satt vi o drömde lite i olika kataloger.
Sen på eftermiddan kom Sara på kaffebesök. Att de bara vågade umgås med mig efter mitt hånglande med toalettstolen. Haha! =) Tur att någon ville hålla den isolerade smittpesten sällskap. =)  
Ska till henne på lördag på tjejfest. =) Sara alltså. Ska bli nice! Riktigt skoj!
Samma dag bestämde sig oxå min dator för att inte längre finnas på denna jord. Så det va bara att acceptera. Den e dööööd! Snyft.
Så idag åkte jag till Elgiganten o köpte en ny dator så nu e jag 9200kr fattigare! Men en ny fin bärbar dator rikare. =) Datorn kostade 6900 o sen tillkom försäkring.
Så där e anledningen  till varför jag inte varit inne på msn o uppdaterat min blogg.
Men nu så...... =)

På fredag e det Pub Banken med Jimmy. Men denna gången ska jag inte dansa sönder några bord! Haha! =)

Helgen har varit lugn annars. Melodifestivalen i lördags med Minna o hennes kompis som skulle sova över! Spännande, första gången hon har en kompis hemma som ska sova över.
Å det gick jätte bra så klart.

Näminsann nu ska jag kolla till Minna. Min stackars lilla Lotta......



Kommentarer

Postat av: stellan

Publicerad 2009-03-02 00:56:02

Skönt med en ny dator!!

take care

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela