Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

GOD FORTSÄTTNING PÅ ÅR 2009

Publicerad 2009-01-01 14:31:21 i Allmänt

Jag har minsann slarvat lite med mitt bloggskrivande. Sorry!
Julafton firade vi i Ovesholm. Å vi hade riktigt trevligt! Massa god mat o bara god stämning, precis som det ska vara julafton. Jag gullade mest med Love hela kvällen, o bytte blöjor o fixade. Det e så mysigt. Tyckte att Frida o Mattias kunde få lite lugn o ro, inte för att Love e särskilt jobbig, han e så guda snäll, utan för att det kan vara skönt att slippa ha allt ansvar för en stund.

Juldagen va vi ute.
Först va det förfest hos Ricky. Det va jag, Alle, Ricky, Patte o hans flicka. Sen bar det av till Grand dit vi hade förköp. Fick möta upp Diana på stället eftersom hon hade en senare biljett in till Grand. Tiderna e förbestämda på biljetterna. Men vi va ganska sent ute så det va bara till att ta det man fick. Så vi skulle vara där melan 22-23 och Diana 23-24. Men allt löste sig o jag hittade min Diana bland alla människor. =)
Det va en massa folk på Grand jag kände. Verkar som alla jag känner e ute på Juldagen. Haha!
Träffade min Meme (som jag har saknat denna flicka, måste ta mig i kragen o höra av mig o ta en fika.). Träffade Sara o hennes vänninna oxå ute. Det va trevligt. De földe med på efterfest sen hos Ricky, men tyvärr stannade de inte länge. Kl 6.00 kom min skjuss o jag åkte hem  till mitt Tollarp, helt slut.

Lite bilder från Grand! =)



Här e jag med Sara o hennes vänninna som jag pinsamt nog har glömt namet på. Förlåt. Men jag e kass på namn! Vem killen e det vet jag inte. Han va me o dansade o sen halkade han in på bilden oxå. En trevlig prick men vem e han?



Sen har vi detta hemska kortet där jag ser ut som en fet kossa! Här e vi alllihop som va på förfesten hos Ricky.



Här e jag med min vackra Diana!



Eeeh, jag....



Jag o Stalle. Hmm? Fråga inte mig vad vi pysslar med! Haha!

De sista 3 bilderna har jag stulit från Diana. =) Det e bilder hon har tagit med sin privata kamera inne på Grand.


Sen har veckan gått. Jag har haft semester from den 29 dec o fram till den 8 januari. Skönt att bara vara hemma o lata sig. =)
Ska ut o promenera lite nu varje dag tänkte jag. Måste få upp flåset lite. Ska nog till badhuset i morron o bada o sola. Skönt!

Nyår va för en gång skull en lugn kväll. Jag, Alle o Minna var hemma o tog det lugnt. Åt gott, o bara myste. Kl 00.00 va vi ute i byn o smällde raketer med Minna. Herregud vad de smäller raketer i Tollarp! Massor o jätte fina va det! Det var mer raketer här än vad det brukar vara i stan.
Lite imponerad blev jag faktiskt!
Nästa år så ska vi hitta på på något ordentligt nyår. Får se om vi har ungarna. Men i vilket fall som hellst kan man ju vara nårra stycken o fira.
Men vi hade trevligt ändå. Det va länge sedan jag firade nyår med Minna, så det va roligt!

Nä minsann, nu ska jag ta hand om disken ta ett varv med damsugaren, massa chips o ostbågar på golvet sedan igår o sen ska jag köra o mata Malins katt Zappa. Sedan e det dax att ut o gå. Minna e ute o cyklar. Hon lärde sig att cykla på den stora nya cyklen helt själv igår. Det har tagit lite tid för hon har inte riktigt vågat. Men så igår så cyklade hon helt själv. Alle var med och han e lite tuffare än mig. Jag mesar nog lite, rädd för att hon ska ramla. Men Alle bara släppte henne o vipps så gick det vägen. Hon e överlycklig för det.

Bamse kramar till er alla detta nya år!
Hoppas ni alla får ett underbart år o att ni vill följa med i mitt liv detta året oxå!
Tack för år 2008!  <3<3<3<3

LINDA

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-01-02 12:15:41

har absolut inget minne av att den bilden togs på oss!!! och ja, vem e han...dansade han med oss??? Haha, kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela