Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Stackars mig!

Publicerad 2009-02-25 11:17:28 i Allmänt

Hejsan allihopan.
Sorry att jag inte suttit här men jag har haft fullt upp.

I måndags va Sara här hos mig en runda o drack kaffe o snacka skit! FÖr det e något vi e duktiga på, snacka skit! =) Haha!
 Men det e skönt att ha någon så där som man kan prata om allt med o bara snacka om ingenting! Inte så att jag inte har sånna vänner innan för det har jag absolut, men man kan aldrig få för många. =)
Man måste hinna med alla sina vänner oxå.
Jag fösöker så gott jag kan. Det e inte lätt att hitta tid till alla. När man e ensamstående mamma till ett barn som e 6 år så går all extra tid dit. Skola, läxor, mat, hennes kompisar osv....

I tisdags jobbade jag. Å sen på kvällen så började jag plötsligt må illa som fan. Usch, fy fan..... Satt o hånglade med toalettstolen i några timmar. Sen slumrade jag hela natten. För typ var 10 min så va det dax att spinga för den ena eller andra anledningen. =( Synd om mig.
Nu e det ok. Mår lite illa fortfarande, vågar inte äta. Har fått i mig ett glas vatten o en kopp the. Men något annt vågar jag mig inte på.
Så när jag bloggat färdigt så ska jag lägga mig i min säng o sova några timmar tänkte jag. Har ju inte blivit så många timmar i natt.

Den 10 april ska jag o kolla MISS LI. Jag Diana, Fes, Jenny, Jennie o någon mer tror jag bestämt! Det e Diana som har (som vanligt) styrt upp alltihopa. Hon har stenkoll på konserter o sånt o sen bjuder hon med oss andra.
Ska bli riktigt kul.  Har ju sagt det länge att jag vill se henne! Jippiii!

Sen har jag bestämt min Semester oxå. Tog bara 3 veckor nu i sommar. V31-33. Får se om jag tar något mer innan eller efter. Vill ju gärna vara hemma lite med Minna när hon har sina lov.  Som Påsklov, Jullov o så.... Mysigt.
I sommar så får hon vara lite hos min farmor o farfar i Åhus sommarstugan några dagar (säger jag utan att ens ha frågat dem=)) lite hos min mamma Mormor i Tomelilla o så lite hos sin pappa i Hanaskog. Så blir det nog att hon får några veckor extra sommarlov. Måste ju vara bättre så än att vara på fritids hela sommaren.
Så det e ett evigt pysslande alltid!
=(
Men men.
Nu e jag "ledig" till fredag. Eller jag sjuk. Får ju inte jobba på 3 dagar efter magsjukan. Även om jag nog hade kunnat jobba på fredag så. Sånna e reglerna för vårdpersonal. För att inte föra smittan vidare så......
Nä minsann nu så ska jag vila mig lite innan Minna kommer hem från skolan.
Måste ta mig till Apoteket oxå igen o se om jag behöver handla hem lite mat. Lite Proviva kanske. E bra för magen.

Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-02-25 15:23:58

Bra att du mår bättre:-)

Vad kul med koncert ju!!!!!

Du...om du e hemma på Fredag oxå, kanske jag kommer och våldgästar dig...eller imorgon då kanske!!!

Puzz och kramiz

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-25 21:22:06

krya på dig kram Lisa

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-26 00:15:47

Kul o läsa din blogg:)Kramisar Stellan

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela