Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

En stund över

Publicerad 2009-08-12 10:44:15 i Allmänt

Jaha då sitter man på jobbet igen.
I vanliga fall när man har haft semester brukar det kännas ganska ok att komma tillbax till jobbet. Men i år känner jag inte det så!
E det verkligen detta jag vill jobba med i 35 år till??? Bara den tanken får mig att bli rädd. 
E rädd för att jag ska bli en robort som kommer till mitt jobb o gör det som krävs bara. Att jag inte jobbar med hjärtat längre. Det e ju faktiskt människor jag jobbar med!!! Då måste man ha med sig sitt hjärta till jobbet. De har ju känslor, åsikter, tankar de oxå. 
Fy fan, jag vill inte bli gammal!
Så om man då ska börja läsa.... 
Vad ska man då läsa till? 
Någon som har några förslag?

Puss o kram // Miss Liii


Kommentarer

Postat av: Sara H

Publicerad 2009-08-12 18:24:48

hmm, ja då ska vi se:

Djurvårdare?- utbildning i önnestad (1-2 års utbildning)

Behandlingspedagog?-(2 år)

Sjuksköterska? 3 år (då har du iallafall inte bara hand om gamla)

Fast, jag tror du hade gillat att jobba i affär, helst en klädesaffär...

Eller jag vet! POLIS kanske...hehe, skoja bara!

Svårt det här ju....

Postat av: Alicia

Publicerad 2009-08-13 12:24:52

Jag tror inte på Linda i en klädesaffär, hon hade spenderat hela lönen där sen =) hehe, nej men sjuksköterska, det är lite mer varierat, där håller jag med. Kan ju dessutom redan rätt mycket inom det området.

Behandlingspedagog tror jag inte passar för då måste man säga upp kontakten med människor som jag inte tror hon vill. El?

Jag röstar på sjuksköterska, =) KRAM

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela