Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Jävla internet...

Publicerad 2008-11-17 15:07:55 i Allmänt

Nu håller det på att strula igen. Har bytt från Telia till Tele2 för att det skulle bli billigare, men vad händer....?! Jo Telia stänger ju naturligtvis av sin uppkoppling till mig men Tele2 har INTE kopplat upp mig till dem! Så nu sitter jag utan bredband!! Grrrrrr!!!!!
Fan vad förbannad man blir...,!
Nu e jag på jobbet, ska jobba hela kvällen. Usch! Orkar inte igentligen, men vad fan har man för val? Bara att bita ihop o göra det man ska. Imorron e jag ledig. Ska tvätta o städa det sista. Å bara ta det lungt! Underbart! =)

Tack snälla Sara för det fina inlägget om mig o Minna. Nä jag tar inte åt mig av Therez komentarer. Hon e en patetisk människa som inte bryr sig om någon annan än sig själv. Ungen kommer tillomed i trasiga kläder o SOMMARSKOR NU. Hon har alltså inte köpt ett par varmare skor till killen! Herregud! Hon har nog inte köpt ett par skor till honom under hela detta året som jag har varit Antons styvmor! Utan det e vi som har gjort det! Så då undrar jag vad hon gör för barnbidraget o underhållet på totalt 2300 kr?!
Jaja... Stackars unge!
Nä de har inte haft något dop än. (Mattias o Frida) Jag e väll inte ens bjuden på det om de nu ska ha något. Frida avskyr mig som pesten efter mitt inlägg om Mattias födelsedagskalas. När hon va på Minna hela tiden.

Nä nu får jag ta o jobba lite. Men vi hös när mitt internet fungerar igen. Ha det bra så länge!

Tingeling <3

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2008-11-18 11:51:20

Tycker det är töntigt av Frida, om du inte blir bjuden...du e ju trots allt Mattias Syster, och Loves Faster! Hela historien med Mattias o Frida har gått så fort....träffas, flytta ihop, förlovning, Hus och barn...på typ 1,5-2 års tid!!!

Jag och Håkans syster drar inte heller alltid jämnt, men å andra sidan så är det ju håkans syster, och jag vet att hans syster betyder mycket för honom. Så då försöker jag för hans skull, jag menar, jag behöver ju inte bli bästa kompis med henne iallafall...



Måste säga en sak...du behöver inte visa detta inlägg om du inte vill....men Jag hade mycket svårt för dig ibörjan, inte för att vi träffats så ofta pecis, men snacket går ju alltid...I allafall, så ville håkan vara ärlig och berättade för ett par år sedan att han och du hade sex en/ett par gånger då du o Minna fick sova här...

Jag har varit en person med mycket dålig självförtroende, och blev duktigt svartsjuk... Och i denna veva, kom Frida in i bilden, och snackade en massa annat skit om dig, bland annat hur du var som person...osv..Jag tyckte detta var bra, då jag vid denna tid, absolut inte tyckte om dig...För att jag var svartsjuk, och jag o håkan hade inte varit tillsammans särskilt länge(Håkan berättade även att han hade känslor för dig, vid tiden då ni träffades)

Sen jag hittade din Blogg, och sedan jag och frida inte umgås mer, har jag skapat mig en egen uppfattning om dig! Jag tycker att du verkar vara en rar och omtänksam person! Håkan vet om att jag pratar med dig här via bloggar och så, han har inget emot detta, men jag ville berätta för honom, för jag vll var ärlig mot honom oxå.

Kände bara att jag var tvungen att få ut detta, och min svartsjuka finns där inte längre,(lite har nog alla) kan inte klandra personer för det som varit, det verkar dumt. Vet bättre nu, och är tryggare i mig själv som person!

Hoppas du tar detta på det sätt som jag vill, att jag vill vara ärlig och öppen, och jag tycker det hade varit kul att ha dig som en vän.

Kram Sara

Postat av: Sara

Publicerad 2008-11-18 17:33:14

Jo, men då har vi konstaterat en "vän" till oss...som snackade skit om dig och om mig! Jo i början är man ju nykär...hehe Håkan fick träffa sina kompisar, men ville helst vara med mig och jag ville vara med honom ju...så den som blev lidande här var ju mest Mattias, för att de var så bra vänner då...Så blir det ju i början, sen i början var det mycket så att jag blev lätt arg på honom då jag var den som fick göra allt här hemma, och han kommer hem från jobbet och ska iväg direkt och dricka med kompisarna, så blev jag lite arg och menade på att jag inte var nån hemmafru....men det har blivit lite bättre med det nu:-)...Detta verkar som att jag försvarar mig nu...men jag gillar inte att Frida höll på med sitt snack!...Hon skickade sms till mig förra veckan, då de var i tidningen. Hon skrev bara att idag e vi i tidningen...vi som inte har pratat sedan innan sommaren...hmmm..jaja. Tycker du får säga till en dag då du e hemma o inte har nåt att göra, kan vi kanske ta en kopp kaffe och snacka lite ju, hemma hos dig i Tollarp. Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela