Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

I´m back....... =)

Publicerad 2008-07-16 18:09:07 i Allmänt

Äntligen har jag fått tillbax mitt internet igen......!!

Nu har vi bor i nya lyan i 2 veckor, o man börjar att finna sig till rätta lite smått. Även om man har en del kvar innan man e en del av samhället Tollarp. Men i min lgh e det toppen. Nästan allt på plats nu. UNDERBART!
Å huset i viby e oxå nästan helt klart. Har bara lite städning kvar. Ska bli så skönt o slippa skithuset. =)
Minna har verkligen funnit sig till rätta här. Hon har redan en massa kompisar här på gården. Man ser knappt inte henne längre. Vilket jag tycker e ganska jobbigt, men hon bara älskar den friheten hon har fått här! Å det e hon väl unnad!! =)

Idag har jag varit o skaffat mig en ny telefon. En Sony Ericsson W760. Den e jätte fiiiiiiiin!   :P

Tja, vad har jag gjort på semestern då?
Den mesta tiden har ju gått till flyttandet o allt som har med det o göra.
Sen har jag varit på stan då Minnas stora idol Frida har spelar. Minna var helt salig! Det e lycka att se sina barn så glada!! Sen va jag o Alexander på stan på lördagen med Jimmy o co. Blev ganska full o hade i sönder min mobil... Hum!!  Sen var jag en runda där med Malin o Lasse oxå. Å Diana oxå givetvis.
I lördags va vi på Tivilirock. Jag var väldigt skeptisk till denna sorts festival men jag hade riktigt roligt faktiskt! Var där med : Alexander, Niclas, Diana, Emma.... Hum..... Det känns som om det va någon mer! =)    Jo Jimmy kom en liten sväng oxå, o Dempa o en som jag glömt namnet på :S

Nä annars har jag inte gjort så mycke mer. Ungarna har ju fått åka karuseller på Kristianstadsdagarna naturligtvis. Men det har varit ont om pengar denna semestern.
Sen nu så igår omkom Alles chef i en arbetsolycka uppe i Sthlm så nu e vi både fattiga o han e arbetslös! Alla odds imot oss verkligen.
Vissa e väll födda till att dras med olycka o jag o Alle e väll 2 av den sorten. Illa!!! Men jag e en överlevare så jag ska nog klara mig denna gången oxå. Man ska bara int ge upp, det e det det handlar om allting. Det e den hemliga ingrediensen i livet för att orka leva.....

Just nu sitter jag o vämtar på Niclas. Vi ska ut o promenera i Stackedala (en liten skog här i Tollarp) med barnen. Jag e så rastlös o det va Niclas oxå så...
alle e trött så han fick vara hemma o lata sig!
Hehe!!

Kommer att lägga in bilder här på tivolirock o lite annat så håll ögonen öppna ..... Hehe!

Ska man börja jobba på Tisdag! Ska både bli skönt o tråkigt på samma gång! Skönt att ha lite o göra samtidigt som pengarna börjar rulla in. Ska se om jag kan jobba lite extra nårra dagar så det blir lite extra pengar. Kan behövas !!! Sen har jag ju ledigt i 2 veckor till då Minna ska börja skolan. V. 33-34.

Alle åker till Malmö på söndag kväll för att jobba o kommer hem på fredag. Så ska han göra nu i 5 veckor. Han har ju inte så mycke val, eftersom hans chef inte kan ge han nått jobb precis i sthlm som det var bestämt.
Men men, hoppas att han får jobb här sedan på Östravrams smide. Hade varit super med 1 km till jobbet! Med tanke på att Minna böhöver hämtas på fritan de dagar jag jobbar kväll.

Nä nu får det vara för idag!
HA DET SÅ GÖTTILIGÖTT GÖTT SÅ LÄNGE SÅ HÖRES VI SNART IGEN.

kramizzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela