Annorlinda Linda

*mitt liv, min vardag som ensamstående mamma*

Trotsde regnet....

Publicerad 2008-08-24 14:08:01 i Allmänt

Igår va jag, Alle, Minna, min mamma o hennes Sambo Tore på Tosselills i ÖSREGNET! Vi frös, va våta (trots regnkappa o paraply), irriterade, tjuriga m.m. Då kom tanken upp : Tänk vad vi föräldrar gör för våra barn. Har man lovat Tosselilla så har man lovat!  Så e det..... Så även om regnet stod som spön i backen så fick man dra på sig sitt fejk leende o traska till Tosselilla.
Minna hade kul iaf. (kommer lite bilder i veckan....)
Efter Tosselilla  tog vi en tur till Bo Olsson o shoppade lite grejer. Det blev mysbyxor till Minna 2 par 39 kr st, en söt tunika till Minna 79 kr, resväska till Alle som han kan ha i jobbet 149 kr och en ny större ryggsäck till Minna, rosa med prinsessor på, 249 kr, hmm...... En rod popcorn skål (står popcorn på den) och en typ godiskål med 3 skålar i (svårt o förklara) som dock va sönder så mamma får byta den till mig!! Grrr, vad sånt kan irritera mig!

Idag har vi städ dag. Har rensat ut i Minnas garderob. Mer än hälften va för litet!! Så det blir in till H&M när lönen kommer för att shoppa byxor till unngen.
Ska tvätta kl 16.00 oxå. Fullt i tvättkorgen nu när Alle kommer hem. Hehe.....

I fredags var jag o Diana på Malmöfestivalen. Vi hade en mycke trevlig kväll. God mat o trevligt sällskap! <3
men kvällen höll på att sluta illa.... =) När vi kom fram till P-huset så va det STÄNGT! Helt igen bommat! Men herregud, där inne står då bilen (som inte ens var våran bil utan Mats lyxåk) . Men efter en stund, när vi hade tagit oss samman, hittade vi en dörr in i P-huset. Väl inne så hittade vi oxå ett snöre vi kunde  dra i  o vipps öppnade posten sig så vi kunde köra hem! =)
Hehe!

Nu ska jag fortsätta min städning (innan Alle kastar ut datorn genom fönstret för att jag sitter här o han får städa =S ) , men vi höres sen...

Kramizzz

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

En dag med mig

Jag är en 36 årig "tant" som bor med mina 2 barn Minna 13 år och Wilde som fyller 3 år. Har 1 hund, ,Faith 6 år ( Italiensk mastiff Cane Corso ) och vår katt Luke 13 år! Denna blogg handlar om min vardag som ensamstående mamma ...... :) Om hur man får i hop livet med en dotter som är i tonåren o en liten kille som tar mycke av mammas tid. Hoppas ni gillar min blogg! Lämna gärna ett ord när ni tittat inom så blir jag sååå glad!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela